lauantai 14. heinäkuuta 2012

Seefest Zell am See

Yöllinen mysteeri paljastui eilen illalla. Ensimmäisenä yönä heräsin muutaman kerran heleään kilkatukseen, aivan kuin tuulikellossa roikkuvat raudat olisivat heleästi kilahdelleet toisiinsa. Aamulla kuitenkaan ikkunani lähettyvillä ei ollut tuulikelloa saati ikkunoissa edes peltiä mikä olisi sateen voimasta tehnyt moista ääntä. Eilen illalla kuitenkin majatalolle päin kävellessä kuulimme ylhäällä rinteillä laiduntavien lehmien kaulakelloista tuota samaista heleää sointua, eli se oli lehmäkello joka minua on nyt jo kahtena yönä herättänyt :)

Aamulla ei ollut sateista, mutta raskaat pilvet taivaalla enteilivät kyllä sateita päivälle.

Aamupalan jälkeen lähdimme taas tassuttelemaan rinnettä alas kylään, nuorten jäädessä tuvalle. Pikkuveljen selkäkipu oli pahentunut yön aikana, eikä käveleminen mäkiä ylös alas houkutellut heti aamusta. Tänään täällä Zell am Seessä on kyläjuhlat nimeltä Seefest. Erilaisia tapahtumia oli merkitty ympäri kaupunkia ja järven rannalla rantabulevardilla olut-telttoja kasattiin jo ennen puolta päivää kovaa vauhtia :) Ranneke alueelle maksoi 6 eur/kpl.

Rannassa oli myös erilaista puuhaa lapsille, kuten tämä vesitiivis pallo jossa sai kokeilla juoksua veden päällä :) Oiskaan sinne mahtunut aikuinenkin :)

Pysähdyimme kuuluisaan Crazy Daisy:in viinilasillisille ja tällöin alkoi myös sataa... Täällä on muuten todella yleistä nähdä koiria irrallaan ravintolassa tai tupakka naisen tai miehen suupielessä :) Crazy Days:issä palvelu oli iloista ja terassilla istuskeli ihan mielellään :)

Muutaman ostoskierroksen jälkeen päätimme istahtaa eilisen ruokapaikan vastapäiseen ravintolaan, jossa olimme nähneet mainoksia Gulassikeitosta, joka on muuten todella hyvää täällä. Ja ruoka oli taivaallista, vaikkakin tosi simppeliä. Palvelua ei voi edes verrata Crazy Daisy:n palveluun, mutta kaikki saatiin mitä tilattiin ja kuten sanoin ruoka oli hyvää :)

Ruokaillessa sadetta tuli välillä vähemmän ja välillä kaatamalla. Ruoan päätteksi päätimme sitten lähteä pienelle paussille takaisin majataloomme ja toivoa, että sää hieman selkenisi illaksi. Itse kävin hankkimassa hieman tarvikkeita loppuviikon yllätyksiin ja koitin saada ne kaatosateessa kuivana ylös majapaikkaamme.  Nyt lepäilemme hetken ja laitan illasta sitten taas myöhemmin uutta postausta :) Ihan kivaa on vaikka vähän sataakin, keskusta on kuitenkin ihan täynnä kauppoja ja kahviloita joissa kulkea vaikka ulkona sataakin. Ja joskus on vain kiva katsella ohi meneviä ihmisiä ja tuumailla mistä he ovat tulossa ja mihin mahdollisesti menossa :)

Takaisin keskustaan lähdimme kuuden jälkeen. Sade oli lakannut, mutta pilvet roikkuivat silti enteilevästi järven yllä. Festivaalialueelle ei vielä ollut saapunut turhan paljoa ihmisiä, mutta esiintymisiä oli jo siellä täällä, kuten alla oleva perinnetanssi ja konsertti järvialuksen kannella.

Pikkuveli tarjosi meille hattaramaistiaisia ja kyllä oli makiaa :) En muista koska olisin viimeksi syönyt hattaraa!

Juhlat eivät oikein saaneet meitä mukaansa ja koska vettäkin alkoi ripottelemaan niin päätimme siirtyä festivaalialueen ulkopuolella olevaan Crazy Daisy:in syömään. Palvelu oli erinomaista ja ruoka hyvää!

Matkalla ylös takaisin majapaikkaamme, pysähdyimme vielä yömyssyille läheisen hotellin pubiin.

Seefest juhlien ilotulitusta ihailimme sitten illalla omalta parvekkeeltamme. Tässä muutama kuva, jotka onnistui edes hieman. Loput kuvat olivat suttusia tai mustia :) Järvenrannalta tosin ilotulitus olisi varmaan näyttänyt vaikuttavalta!

Keskimmäinen kuva on minusta aivan ihana, kuvassa on kuin monen monta pientä sydäntä päällekkäin :) Kohta ilotulitusten ja kilistelyjen jälkeen jokainen hipsi pikkuhiljaa omiin huoneisiinsa yöpuulle.